vrijdag 12 augustus 2011

Halverwege

Dag 14: Mobridge - Aberdeen, 162 km. + 40 km.
Dag 15: Aberdeen - Benson, 253 km.
Dag 16: Benson - Plymouth, 196 km.

Vandaag (vrijdag, dag 16) een korte rit, slechts 160 km. Lastig omrekenen iedere keer, die mijlen en km's. 



Boerderijen
We kregen woensdag een omleiding (omdat de highway blank stond) van 40 km. voor de kiezen, met ongeveer 10 km. gravel. Lastig rijden, maar gelukkig geen lekke banden.
Gravel
Veel plezier heb ik van het schermpje dat Wim Schermer me op de valreep toestuurde. Muggen en vliegen gaan met een mooie boog over mijn hoofd, terwijl zwaardere types als torren en sprinkhanen met een plok plok over mijn hoofd worden gecaramboleerd.
Bijzonder tevreden tot zover, halverwege de reis, zijn we met de Tryker proefbanden van Schwalbe. Wie zich heeft aangemeld als testrijder kreeg van Schwalbe een set banden.Tot nu toe heb ik slechts één lekke band gehad, tijdens een hagelbui. Een mooi resultaat.
Terwijl ik dit schrijf worden de koffiekoppen weer tot de rand volgeschonken.
Een free refill heet dat.

Een van de snelste fietsen in de groep is de Milan. De rijder zit ook met zijn gezicht ingekapseld; de fiets is dus geheel gestroomlijnd. Bergaf gaat het met 115 km/h omlaag. Ik zou het niet durven. Bergaf gebruik ik een remparachute, want boven de 60 km/h wordt mijn fiets een wild beest dat met moeite in bedwang gehouden kan worden. Het ontwerp van de fiets is dus niet geschikt voor hoge snelheden.


Vanmorgen reden we door een plaatsje dat heet Kerkhoven. De watertoren was roodwitblauw. Een typisch Nederlands plaatsje dus. Mijn maatje Bert zei: 'Het lijkt hier zelfs op Brabant".




Mobridge - Aberdeen
Aberdeen - Benson, van South Dakota naar Minnesota
Benson - Plymouth, merengebied

Geen opmerkingen:

Een reactie posten